lördag 23 oktober 2010

Fitta - slampa - mensbarn

Tjejers kroppar är inte deras egna, dem är ägda och kontrollerade av män. Jag kommer ihåg när jag en gång hade på mig en u-ringad och tight mörklila jumper, min mamma sade en grej till mig som jag blev ledsen över. Tänk på hur människor kommer uppfatta dig i den där tröjan...

Skulle jag få höra samma sak om jag var kille och ville ha på mig ett par tajta shorts?
Kvinnors kroppar är bara sexobjekt medans mäns kroppar inte uppfattas som sexuella. En mans bröst är inte lika sexuella som kvinnobröst. Att kvinnobröst idag har blivit associerat med sex är i mina ögon sjukt, från början var det till för att amma spädbarn.
Vet ni att jag lider med tjejer i högstadiet? På sexualundervisningar får tjejer höra om mens och om hur människor skaffar barn. Ingenting om klitoris, ingenting om deras sexuella utveckling och lust. Mens, fittsaft och klittan är något skamfyllt och smutsigt som man inte ens får nämna medans killar högt och stolt pratar om deras sperma och rent utav, trakassera tjejer. Jävla mensbarn. Mens - något kvinnligt blir återigen något fult och äckligt. Har du någonsin hört någon säga spermabarn?
Tjejerna får bara höra att det är normalt för killar att göra sådär. För killar och för killar... dessa jävla killar, för tjejerna då?!

Jag sitter ibland och tjuvlyssnar på vad tonåringar säger på bussen, för ett tag sedan hörde jag ett gäng tonårskillar sitta och rent ut sagt skrika.
- Alltså jag svär hon var världens jävla hora, jävla bitch, hörde jag en kille säga. Jag fortsatte lyssna och det visade sig att dem pratade om en tjej som inte ville knulla eller dejta den här killen.
Det är tydligen en skyldighet för tjejer att säga ja till killar, en tjej får knulla runt, sålänge han inbjuder till ligget, sålänge han har kontrollen över hennes sexualitet. En tjej som visar att hon har en egen sexualitet och vilja är en hora, en slampa och en bitch. En kvinnas sexualitet är tabu och något som är äckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar